Khamis, 15 Januari 2009

KT Redup

Cuaca di Terengganu boleh kita consider 'berawan' walaupun kadang-kadang tiada awan. Haha. Sebabnya bendera serta poster yang digantung merentangi jalan sangat meriah, dan banyak, dan cukup untuk meredupkan jalan-jalan raya yang baru diturap kembali(ada orang kata ni projek segera nak ambik hati rakyat).

Angin Raya Cina yang bertiup juga membantu menambah lagi seri bila bendera-bendera berkibar riang. Memang best.

Malam tadi saya sempat ronda-ronda KT dengan motor baru(haha). Kawasan yang sempat saya cover hanyalah sekitar Bukit Besar. Maknanya DUN Ladang dan Batu Burok.

PAS masih aktif berceramah. Banyak betul. Tidak kurang dari 7 markas mengadakan ceramah. Mungkin lebih. Saya tidak pasti. Penceramah pula dari seluruh pelusuk Malaysia. Isi ceramah merangkumi semua topik-topik yang pernah kita ketahui berkaitan dengan politik Malaysia, dan juga isu isu calon. Nak cerita kat sini takut tak muat memori komputer pembaca pulak.Hihi.

Dalam kawasan yang saya round semalam, tiada mana mana markas BN yang mengadakan ceramah. Orang PAS kata, BN dah sejuk la tu. Tetapi mungkin jugak mereka berkubu di Stadium Negeri. Kerana ada program solat hajat oleh BN, Pak Lah pun ada turun. So mungkin semua markas sejuk kerana ramai memanaskan stadium negeri.

Semalam juga ada sumber memberitahu 3 motorsikal dikenalpasti melakukan sabotaj ke atas bendera parti bertanding. Bendera parti mana? Saya tidak pasti. Motorsikal tersebut adalah

TAP 6144
PEB 2146
TM 8903

Begitulah laporan sekitar Bukit Besar.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan