Rabu, 14 Januari 2009

Masihkah Kau Ingat

12 Januari, bermula 9 malam. Program ceramah BN dijalankan berhampiran Pasar Chabang Tiga. Bertemakan “masihkah kau ingat”, TPM menjadi penceramah utama. Fokus ceramah ini mengingatkan pengundi KT bagaimana keadaan negeri sewaktu di bawah pemerintahan PAS penggal 99 dulu.

Antara perkara yang diungkit adalah kelembapan ekonomi, persekitaran yang kotor, pembangunan yang perlahan. Dan hadirin juga terlibat apabila isu-isu itu dilontarkan dalam bentuk soalan, dan hadirinlah yang menjwabnya.

Menurut laporan Harian Metro, seramai 1000 orang hadir pada program itu. 1000? Are you sure? Takkanlah penyokong penamaan calon 45000, yang hadir “masihkah kau ingat” seribu je? Mungkin Metro tersilap. Mungkin betul. Saya tiada di tempat kejadian, jadi saya tak boleh bagi jawapan.

Tetapi andai benar hanya 1000, BN confirm kalah. Senang cerita. Kerana crowd minima di ceramah-ceramah PAS jauh lebih besar.

Pada masa sama, sudah tentu ceramah-ceramah PAS juga ada menjawab dan membidas isu-isu BN.

In reaction to what were mentioned by Najib, PAS mempertahankan diri apabila mengingatkan bahawa sewaktu 99, mereka beroperasi tanpa kewangan bila mana sumber royalty tidak dapat mereka gunakan (royalty waktu itu diberi kepada UMNO kawasan melalui skim wang ehsan). PAS juga menggunakan nada perli apabila bertanya “BN mempersoal apa yang PAS buat selama 4 tahun memerintah. Apa yang BN buat sepanjang lebih 40 tahun?”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan