Jumaat, 16 Januari 2009

Teruskan Perjuangan Arwah Dato Razali

12 jam sebelum pembuangan undi bermula. Saya mahu tambah lagi 1 artikel perspektif.

UMNO menyarankan agar rakyat KT meneruskan perjuangan Dato' Razali. Beliau terkenal dengan sikap low-profile, dan memang boleh diharap untuk buat kerja, yang paling jelas beliau tidak mengamalkan politik wang. Semua orang tahu itu. Kerana itulah, walaupun PAS menang 3 dari 4 kerusi DUN di KT, tapi untuk kerusi parlimen beliau tetap menang-untuk UMNO.

Ternyata saranan ini sesuatu yang tepat. Perjuangan dan sikap arwah haruslah dicontohi dan dikenang. Jangan kecewakan beliau. Saya setuju!!

PAS juga bersetuju agar pengundi KT mengingati dan menghargai jasa arwah sewaktu hidupnya. Eh eh, kenapa pulak??

Arwah pernah bercerita secara peribadi satu kisah.

Pada satu malam, beliau telah lewat untuk menghadiri mesyuarat 1 UMNO bahagian. Kenapa beliau lewat? Kerana beliau melawat seorang penduduk miskin di kawasannya yang kesusahan. Wan Farid serta abangnya Wan Hisham telah lama memulakan mesyuarat itu. Sebaik sampai, kelewatan arwah dipersoalkan. Apabila arwah memberitahu kisah sebenar, kata Wan Farid "kenapa nak bagi prioriti kepada orang-orang itu? Kita kena utamakan parti". Begitulah.
Arwah menjawab "Kamu lahir terus senang. Kamu tidak tahu macam mana orang susah hidup. Saya asal susah. Saya tahu apa yang mereka rasa." Arwah terus beredar dan meninggalkan mesyuarat itu dalam perasaan sebal.

Apa jua yang berlaku. Kenanglah jasa dan kebaikan arwah. Undi anda adalah rahsia.

P/s: arwah kalah dalam perebutan jawatan dalam UMNO bahagian sedangkan beliau adalah timbalan menteri. Kenapa ye??

Tiada ulasan:

Catat Ulasan