Jumaat, 13 Februari 2009

Kes Liwat Anwar

Malam ni terbaca di forum tranungkite.net,

"beliau kini dipercayai semakin tenat dan menderita akibat penyakit misterinya. Apakah gara-gara "sumpah laknat" akibat mengaku diliwat oleg Anwar itu agaknya?. Sebelum ini kami pernah mendedahkan beliau berubat ke serata ceruk kampung untuk memulihkan penyakitnya. Hinggalah beliau terpaksa bertemu dengan seorang Tabib di Sungai Petani Kedah dan diarahkan oleh tabib terbabit agar Saiful memohon maaf secara terbuka kepada Anwar Ibrahim atas keterlanjurannya itu. Jika beliau akan menderita hingga ke hari tua. Wang berjuta yang diperolehi hasil habuan jadi "pelakon tambahan" itu akhirnya tiada bernilai lagi di dunia ini. Saiful bakal kehilangan segal-galanya nanti. Pengakuannya di TV baru-baru ini yang beliau tidak sakit adalah "lakonan semata-mata". Mungkin ketika itu "sakitnya agak reda" sedikit dan beliau boleh berjalan seperti biasa. Maklumlah, setelah berpuluh-puluh tabib dan bomoh mengubatinya, maka mungkin ketika itu beliau boleh bangun dan bergerak untuk seketika dan muncul bertemu media kononnya beliau sihat. Jika benar beliau sihat, kenapa harus "menghilangkan diri" serta takut berada di khalayak ramai. Sudah pasti orang akan bersimpati kepadanya. Namun kini, Saiful sebenarnya "malu pada diri sendiri", takut untuk keluar, takut untuk muncul di mana-mana serta takut pada "bayang-bayang sendiri". Apakah ini caranya orang yang menjadi "mangsa", sebaliknya Anwar yang dituduh itu pula lebih ceria, berani, serta nampak yakin dengan pertuduhan yang dibuat terhadapnya. Maka itu, sekarang fahamlah kita "siapa yang fitnah siapa sebenarnya" dalam kes liwat ini. "

Maka aku tergerak nak ulas sikit-sikit.

Soalan pertama, adakah Anwar benar-benar terlibat dalam sebarang kes liwat? Dengan kata lain, adakah Anwar ini mempunyai berahi terhadap kaum lelaki.

Banyak komen yang pernah didengar sejak kes beliau pada 1997.

Pertama, beliau punya isteri dan anak. Justeru tidak dapat dinafikan beliau straight. Dan dari point ini, ada orang kata MUSTAHIL beliau ada nafsu kat lelaki. Tapi pendapat ini sah salah kerana wujud lelaki(mahupun perempuan) yang bi-seks. Ertinya hentam dua-dua.

Next, komen dari seorang yang menghabiskan sisa sekolah menengahnya di sekolah lelaki (asrama penuh, semua lelaki). Yang ni kata, CONFIRM Anwar buat. Sebabnya Anwar dari MCKK. Memang confirm. Dengan bersungguh-sungguh.
Persoalannya, jika begitu adakah semua budak boy-school ni buat kerja tu? Secara logiknya, tak mungkin semua. Tapi kita tak nafi, dalam sekolah sejenis, memang ada yang jenis tu.
Dan persoalan kedua dari statement yang lelaki ini buat, jika benar bagai dikata, ertinya dulu dia pun buat jugaklah agaknya masa zaman sekolah. Mungkinkah? Bila ditanya, dia sendiri nafi. Hmmm... Baiklah.

Ketiga, kenapa kes Anwar digugurkan bila PakLah jadi PM. Mahathir yang beriya kata Anwar liwat. PakLah buat dek, siap nafikan bila dia PM. Eh eh, Najib nak naik timbul lagi isu ini. Mungkin Mahathir dulu cukup bijak. Dia nampak potensi MCKK Anwar, maka tuduhan yang berasas nak bagi kat Anwar adalah liwat. PakLah memang tak kisah kot. Tak pun dia harap bila dia lepaskan Anwar, rakyat berenti marah beliau, dan Anwar berterima kasih dan tak kacau pemerintahan. Najib pulak kena kesan tindakan PakLah, guna balik peluru Mahathir nak tembak Anwar nih.

sama-samalah kita tengok kesudahan filem aksi yang dibintangi mereka ini. Siapa menang, tu lah watak baik sebenarnya.Jangan lupa, hero sentiasa menang pada kesudahan cerita. Kalau hero tak menang, maknanya ada siri ke-2. Haha.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan