Ahad, 8 Februari 2009

Terbaru dari Perak

Aku x sempat tengok berita hari ini, sebab setiap ahad ada kuliah agama. Berita pukul 12 pun miss jugak sebab tengok bola.

So, x dapat nak bagi perspektif TV.

Tetapi berita dari tukartiub.blogspot.com

Perhimpunan di rumah MB Perak oleh PR. Oleh PR di rumah rasmi MB?? Yes.

Jumlah keseluruhan yang disebut adalah 70ribu. Fulamak. Ramai tu. Dah jadi perhimpunan mega.

Penceramah Nizar sendiri dan Anwar. (Ini semua aku ambil dari tukartiub blog tu).

Isu, tak lain tak bukan pasal penjelasan kenapa Nizar masih sah sebagai MB. Dan juga apa tindakan PR lepas ini untuk selesaikan perebutan ini.

PR tetap akal mempertahankan hak mereka. Itulah kesimpulannya.

Yang menghairankan, kenapa tiada mana mana pihak berkuasa pergi halau Nizar campak keluar dari kediaman itu. Selalunya polis-polis ni dah dikerah oleh Najib. Itu satu MAGIC dalam situasi sekarang. Nizar masih dibenar diam di kediaman rasmi. Hairan!!

Lagi berita gempar adalah Adun Kedah yang bermasalah tu dah letak jawatan. Maka dalam 60 hari akan ada lagi Pilihanraya Kecil. Apa lagi orang Kedah. Beli stok barang niaga 10 kali ganda. Nanti satu Malaysia akan serbu sana. Yang berniaga pasti tak menang tangan. Money money money (baca guna intonasi lagu Donald Trump).

Kalau memang TIADA pilihanraya Perak, mungkin p/raya Kedah ini boleh dijadikan INDICATOR orientasi semasa perspektif rakyat. Tapi jangan lupa, faktor CALON juga main peranan, macam apa ayng terjadi di Kuala Terengganu.

Najib pasti turunkan semua harta yang ada bagi memastikan kali ini tak kalah lagi, dah 3 kali kalah, cuma baru menang skali(menang ke??). Politik wang? Memang wujud dalam UMNO seperti yang mereka sendiri akui (bukan saya kata, UMNO kata). Jadi pastinya mereka tiada masalah untuk gunakan kali ini, darurat punya kes.

Jap. Tambah sikit. Komen aku dengan number yang diberikan. 70000 adalah jumlah yang lagi ramai dari jumlah pengundi yang turun mengundi di P36 baru baru ni. Wow!! Boleh menang 1 lagi kerusi parlimen tuh....

Pastuh pulak....macam biasa la kalau PAS buat ceramah dari dulu kutip derma....tabung untuk perjuangan di jalan Allah...semua orang bagi sebab banyak pahala dijanjikan Allah(bukan PAS yang janji)....
so ceramah kali ini juga kutip derma....dapat RM17ribu katanya....duit itu akan diguna untuk ikat jamin yang kena tangkap 9orang tu.... so, pada sesiapa yang jiwa berani tapi poket kosong, boleh teruskan keberanian sebab wang ikat jamin bukan masalah, banyak orang bagi. Hehe.\

Bab ni lah melayu UMNO takkan jain PR. Dalam UMNO pemimpin bagi duit. Melalui JKKK, dan juga imbuhan untuk datang ceramah. Dalam PR, dahlah susah2 habis duit minyak, jalan jam pulak, pastu keluar duit poket bagi derma... begitulah beza di antara mereka.

Aku?? Aku kongsi je ape yang aku tahu. Undi anda adalah rahsia. Hehe.

Malam esok berapa la pulak agaknya??? Masjid Rusila. Kubu kuat PAS. Penjelasan isu sama. Panel penceramah lain. Dahsyat lah politik Malaysia. Forever happening.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan