Rabu, 18 Februari 2009

Serangan Moral Pemimpin

Dalam panas mengatakan perihal Elizabeth, Agendadaily menyiarkan gambar ini.



Gambar Elizabeth menggtal dengan MB Selangor ini.
Tujuan sebenar penyiaran gambar ini tidaklah dinyatakan.

Tetapi secara tafsirannya, ia mendedahkan moral subjek dalam gambar, yakni pemimpin-pemimpin PR yang diwar-warkan bermoral dan berpegang teguh pada agama(bagi yang Islam).

Memandangkan saya sentiasa membuat artikel perspektif, untuk adil, saya siarkan juga gambar yang disebar sendiri oleh BN, dalam website monsoon cup nya.


Gambar PakLah, imam Islam Hadhari yang memegang bahu telus amoi(cun gak, hehe) dan tangan beliau turut diusap sama oleh leng loi ini.

Ini antara material yang digunakan PAS dalam pilihanraya dalam menyeru umat Islam di Malaysia menilai semula pemimpin Islam dalam UMNO, dan juga konsep Islam Hadhari yang dibawa oleh Pak Lah. Mungkinkah ini antara material yang mengalahkan BN di P36 tempoh hari?

Menurut bacaan-bacaan yang dibuat, banyak gambar moral-rendah pemimpin BN yang boleh didapati. Termasuk juga perangai tidak-Islam isteri-isteri pemimpin Islam BN.

Persoalan:
Adakah PR memang tidak beretika dan mengamalkan politik negatif dengan menggunakan material-material menunjukkan kepincangan akhlak pemimpin BN sebagai modal?
Atau BN memang tidak memiliki pemimpin bermoral-tinggi untuk disandarkan?

p/s: banyak lagi gambar jelik pemimpin BN yang sesuai untuk dipos di sini, tapi memandangkan saya hanya jumpa 1 gambar pe-el tak elok PR, saya tak siarlah gambar-gambar tu. Saya bagi seri. 1-1.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan